Meddelelse om tilgængelighed

Denne tilgængelighedserklæring gælder for webstedet www.sharkclean.dk (i det følgende også kaldet "webstedet"), der drives af SharkNinja SharkNinja, 3150 Century Way, Leeds, West Yorkshire, LS15 8ZB (i det følgende også kaldet "SharkNinja", "vi" eller "os").

Formålet med denne tilgængelighedserklæring er at give oplysninger om de tilgængelighedskrav, der gælder for vores websted, hvordan vi sikrer, at vores websted opfylder de gældende tilgængelighedskrav, at give en generel beskrivelse af vores tjenester og beskrivelser og forklaringer, der er nødvendige for at forstå driften af tjenesten. Det er SharkNinjas hensigt at tilbyde så mange mennesker som muligt mulighed for at bruge sine tjenester og hjemmesiden. I den forbindelse er det SharkNinjas mål at gøre hjemmesiden tilgængelig for at gøre det muligt for personer og kunder at bruge vores hjemmeside og afgive ordrer på vores produkter, som ikke ville være i stand til at bruge hjemmesiden uden begrænsninger på grund af et eller flere handicap.

  1. Hvilke tjenester tilbyder vi?

    Hjemmesiden er vores onlinebutik for vores produkter og giver kunderne mulighed for bekvemt at bestille vores produkter online på ethvert tidspunkt af dagen eller natten og indgå fjernsalgskontrakter med os. Hjemmesiden er en onlinebutik, der gør det muligt for vores kunder at søge efter vores produkter, få adgang til og læse vores produktbeskrivelser, få generelle og detaljerede oplysninger om vores produkter, deres kvalitet, funktionaliteter, egenskaber, garantier og priser, lægge udvalgte produkter i deres virtuelle indkøbskurv, afgive en ordre til SharkNinja og betale direkte online ved hjælp af betalingstjenesteudbydere som PayPal eller Klarna eller via kreditkort. På vores hjemmeside tilbyder vi salg af forskellige produkter inden for husholdningsapparater og forbrugerelektronik samt de tilsvarende reservedele og tilbehør til disse produkter.

    Ud over at bestille og købe vores produkter kan du også registrere din garanti for dit produkt eller kontakte vores kundeservice. Desuden kan du kontakte os for at udøve dine forbrugerrettigheder eller de rettigheder, der er givet under vores garanti.

    De produkter, der sælges på vores websted, er i øjeblikket ikke underlagt nogen tilgængelighedskrav og er derfor i øjeblikket ikke fuldt tilgængelige.

  2. Hvilke oplysninger er nødvendige for dig for at forstå udførelsen af de tjenester, vi leverer, dvs. levering og brug af vores onlinebutik?

    På vores websted kan kunderne søge efter vores produkter inden for kategorier eller ved hjælp af vores søgefunktion ved at indtaste søgeudtryk. Ved at klikke på et produkt vil kunden blive omdirigeret til en dedikeret og detaljeret produktside, der indeholder en detaljeret beskrivelse, nøglefunktioner, produktdetaljer, produktspecifikationer, produktanmeldelser, ofte stillede spørgsmål om produktet, brugervejledninger, relevant og nyttigt tilbehør og en beskrivelse af, hvad der er inkluderet, når produktet bestilles via vores onlinebutik

    Hvis du vil bestille et produkt, skal du blot klikke på knappen "Læg i kurv" på hver produktside. Produktet vil derefter blive lagt i din virtuelle indkøbskurv. Når du åbner din virtuelle indkøbskurv, vises en oversigt over din indkøbskurv, der opsummerer produkterne i din virtuelle indkøbskurv og angiver antal og pris for hvert produkt samt den samlede pris, gældende moms og forsendelsesomkostninger. Hvis du ønsker at bestille og købe produkterne, kan du blot gå videre til kassen, vælge din foretrukne betalingsmetode på næste side og angive dine leverings- og faktureringsoplysninger. De oplysninger, der kræves for at placere din ordre hos os, afhænger af den betalingsmetode, du vælger. Nogle af vores betalingstjenesteudbydere (f.eks. PayPal eller Klarna) udfylder de nødvendige fakturerings- og forsendelsesoplysninger baseret på de data, der er gemt i deres systemer. Før du afslutter din ordre, anbefaler vi kraftigt, at du kontrollerer nøjagtigheden af alle oplysninger, der automatisk udfyldes af betalingstjenesteudbyderen, og retter dem, hvis det er nødvendigt.

    Hvis du opdager fejl i din ordre (f.eks. forkert produkt, forkert mængde), kan du rette disse fejl i din indkøbskurv, især ved at justere mængden eller fjerne produktet fra indkøbskurven.

    Når du har afgivet din ordre hos os, modtager du en e-mail, der bekræfter modtagelsen af din ordre og giver dig et resumé af den. Hvis du har forudbetalt for dine produkter, skal du ikke gøre andet end at vente på, at vi pakker og sender din ordre.

    Desuden kan du registrere dine købte produkter til vores garanti ved at bruge linket "Registrer min garanti" øverst på hjemmesiden. Hvis du klikker på dette link, vil du blive omdirigeret til en anden side på vores websted, hvor du skal angive oplysninger, herunder dit navn, adresse, e-mailadresse, oplysninger om det produkt, du ønsker at registrere til garantien (f.eks. produkttype, produktmodelnummer, serienummer), købsdatoen og hvor du har købt produktet. Når du har indtastet de ønskede oplysninger og indsendt din anmodning om at registrere dig for garantien, vurderer vi, om du er berettiget til vores garanti, og sender dig en e-mail med resultaterne af vurderingen. Yderligere oplysninger om omfanget af og vilkårene for vores garanti kan findes og tilgås, når du klikker på linket "Om min garanti" i højre side af hjemmesiden, hvor du bliver omdirigeret til, når du klikker på linket "Registrer min garanti".

    Derudover kan du kontakte vores kundeservice via vores hjemmeside. Når du bruger linket "Kundeservice" øverst på vores hjemmeside, vil vi omdirigere dig til en ny side, hvor du kan vælge mellem emner, som vi tidligere har modtaget anmodninger om oplysninger om, og hvor vi har samlet de relevante oplysninger for dig. Hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål, kan du kontakte vores kundesupportteam direkte, når du klikker på fanen Kundeservice. Derefter har du mulighed for at ringe til vores kundeserviceteam ved hjælp af det telefonnummer, der er angivet på dette websted, eller sende os en e-mail ved hjælp af knappen "Kontakt os" på denne side.

    Det er også muligt for dig at åbne en kundekonto via vores websted, hvor dine adressedata og dine ordrer gemmes og opbevares. Du kan gøre dette enten under bestillingsprocessen eller direkte på hjemmesiden ved at klikke på "Registrer" i øverste højre hjørne. Du vil derefter blive guidet gennem registreringsprocessen, hvor du vil blive bedt om din e-mailadresse og adgangskode og, hvis det er relevant, andre oplysninger. Kundekontoen gør det muligt for os at identificere dig igen, når du logger ind på din konto, og gør bestillingsprocessen hurtigere, fordi du ikke længere behøver at indtaste dine forsendelsesoplysninger, medmindre du ønsker at skifte forsendelsesadresse.

  3. Hvilke tilgængelighedskrav gælder for vores hjemmeside, og hvilke foranstaltninger træffer vi for at overholde disse krav?
    1. Hvilke tilgængelighedskrav gælder direkte for indholdet på vores hjemmeside, og hvilke foranstaltninger træffer vi for at overholde dem?

      Generelt er vi som udbyder af en e-handelsbutik forpligtet til at tilbyde og levere et websted, der er gjort tilgængeligt på en konsekvent og passende måde ved at gøre det opfatteligt, betjeneligt, forståeligt og robust.

      Operatører af hjemmesider er forpligtet til at stille hjemmesiden og dens indhold til rådighed på en måde, der er tilgængelig via mere end én sensorisk kanal. Vi arbejder i øjeblikket på en forbedring og en helt ny opsætning og et nyt design af vores hjemmeside, som gør det muligt for skærmlæsere at læse hjemmesiden og dens indhold og gøre den tilgængelig for personer med begrænset syn. Vi tilbyder allerede vores websted og indhold og information, der leveres derpå, i skrifttyper af passende størrelse og passende form og kontrast for at sikre, at det er opfatteligt og robust. Denne effekt forstærkes af, at vi bruger et konsekvent, klart og enkelt sprog, som samtidig sikrer, at personer med kognitive funktionsnedsættelser kan forstå de oplysninger, der gives på vores hjemmeside. Med opdateringen af vores hjemmeside vil vi på den ene side forbedre opfatteligheden, robustheden og forståeligheden af vores instruktioner og indlejrede videoer ved at inkludere læsbare undertekster i disse videoer, og på den anden side ved at give læsbare beskrivelser af oplysninger, der vises som ikke-tekstligt indhold. Disse oplysninger vil skitsere hovedelementerne i det ikke-tekstlige indhold. Når vi implementerer disse forbedringer, vil vi bruge tekster med passende skrifttyper, størrelse og form og bruge kontrast, hvilket gør den skriftlige information mere opfattelig og robust.

      Med hensyn til den tekst og de oplysninger, der vises på vores hjemmeside, bruger vi et konsekvent sprog og en klar og logisk struktur til at beskrive funktionen og egenskaberne ved vores produkter, der tilbydes på vores hjemmeside, samt skrifttyper af passende størrelse og passende form og kontrast. Teksten og oplysningerne præsenteres på en forståelig og opfattelig måde, så de let kan læses af alle, der er interesserede i at få oplysninger om vores tilbudte produkter. Vi bruger også et enkelt og klart sprog, så alle kunder kan forstå de oplysninger, der gives på vores hjemmeside. Hver dedikeret produktside på vores hjemmeside indeholder en kort beskrivelse af produktets vigtigste egenskaber og funktioner. Nøglebegreber vises allerede med fed skrift, så de er let genkendelige, og produktets vigtigste egenskaber og funktioner fremhæves for kunden uden at begrænse synligheden af andre vigtige oplysninger. Produkterne er inddelt i forskellige kategorier, som hele tiden er tilgængelige via den overskriftslignende navigationslinje i den øverste halvdel af hjemmesiden, så alle kunder til enhver tid kan skifte mellem de forskellige produktkategorier.

      For at sikre, at fremmedsprogede kunder også kan bruge, læse og forstå vores hjemmeside og for at bryde sprogbarrierer, tilbyder vi lokale versioner af vores hjemmeside, der er tilgængelige på de respektive nationale sprog. Disse omfatter f.eks. de tyske, franske, italienske, spanske og engelske versioner af vores hjemmeside.

    2. Hvilke tilgængelighedskrav gælder for den betalingsproces, der tilbydes på vores hjemmeside?

      Vi er forpligtet til at levere vores betalingsproces på vores hjemmeside på en tilgængelig måde. Dette omfatter, at betalingsprocessen er tilgængelig via mere end én sensorisk kanal og på en opfattelig måde.

      Vi tilbyder i øjeblikket betaling via kreditkort, PayPal og Klarna. Både PayPal og Klarna oplyser på deres hjemmesider, at de leverer tilgængelige tjenester til personer med særlige adgangsbehov. Begge tjenesteudbydere angiver også på deres websteder, at deres tjenester understøtter og er tilgængelige for personer, der bruger hjælpeteknologier såsom skærmlæsere, og at de bruger tekster med passende skrifttyper, størrelse og form og bruger kontrast, hvilket gør de leverede oplysninger mere opfattelige. Desuden gør begge tjenesteudbydere det muligt at navigere gennem deres websteder og tjenester ved hjælp af tastaturet. Klarna oplyser også, at deres tjenester og brugergrænseflader understøtter stemmegenkendelsessoftware.

      Datainputfelter på vores websted er semantisk korrekt mærket og vejledende og kan navigeres ved hjælp af tastaturet.

    3. Hvilke tilgængelighedskrav gælder for de supporttjenester, der tilbydes på vores websted og via telefon?

      Supporttjenester, såsom helpdesks, callcentre, teknisk support og uddannelsestjenester, skal give oplysninger om tjenestens tilgængelighed og dens kompatibilitet med hjælpeteknologier i tilgængelige kommunikationsformer.

      Vi tilbyder allerede vores kundeservice, som omfatter teknisk support (hvis det er muligt), via telefon, e-mail og udvalgte meddelelseskanaler på sociale medier. Vores kundeservice kan kontaktes ved hjælp af det telefonnummer, der er angivet i vores juridiske aftryk eller på vores kontaktside, som du omdirigeres til, hvis du følger linket til vores kundesupportside og klikker på "kontakt os". Du kan også bruge den e-mailadresse, der er angivet på denne kontaktside. Desuden giver vi mulighed for en envejs videosession med vores kundeserviceteam.

      Vores kundeservice er veluddannet og kan give flere oplysninger om tilgængeligheden af vores websted og dets kompatibilitet med hjælpeteknologier. Da vi tilbyder vores kundeservice via telefon, video og e-mail, tilbyder vi vores kundeservice gennem mere end én sensorisk kanal. Med opdateringen af vores hjemmeside har vi desuden til hensigt at implementere en chatbot-funktion, som besvarer forskellige spørgsmål, og som, hvis dine spørgsmål ikke kan besvares tilfredsstillende, omdirigerer dig til vores telefoniske kundeservice eller andre kanaler, hvor de er tilgængelige.

  4. Hvordan kan du sende os feedback og kontakte os?

    Hvis du støder på barrierer eller har forslag til at forbedre tilgængeligheden, bedes du kontakte os ved hjælp af følgende kontaktoplysninger:

    E-mail : [email protected]

    Telefon : 807 05710

    Vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden for 14 arbejdsdage.

  5. Hvem er den kompetente tilsynsmyndighed, og hvordan kan du kontakte den?

    Hvis du ikke er tilfreds med vores svar, eller hvis du ønsker at indgive en klage over vores websted, kan du indgive en klage til den kompetente tilsynsmyndighed.

    Denne tilgængelighedsmeddelelse vil blive opdateret for at afspejle forbedringer og nye funktioner.


Den nuværende status er juli 2025.